A Garradd-üstökös kilenc hónapja

Különleges összeállítás egy különleges üstökösről. Kilenc hónap égi útját, látványos együttállásait követhetjük nyomon!

Ábrahám Tamás, Zsámbék

Egy üstökös észlelése és az égbolton való követése mindig nagy élmény.
Ez a Garradd üstökös esetében is így van. A változatos háttér, amit csillaghalmazok, galaxisok, ködök színesíthetnek, mindig egyfajta kihívás és alkalom arra, hogy szép  képeket készíthessünk.

2011 augusztusában kezdtem fotózni az üstököst, és 2012. májusáig sikerült kilenc alkalommal felvételeket készítenem. Hat képet válogattam ki a mellékelt kis gyűjtemény összeállításához. A képek készítése nem feltétlenül volt tervszerű, de a látványosabb együttállásokat igyekeztem megörökíteni.

2012w20-nagy

Az első képen 2011. augusztusában az üstökös a gamma Sagittae mellett haladt el, majd a rákövetkező napon (2. kép) az M71 nyílthalmazzal alkotott látványos párost. A harmadik képen a Herkules csillagképben tartózkodott az üstökös sűrű csillagos háttér előtt.
A negyedik kép a Sárkány, az ötödik kép pedig már a Hiúz csillagképben tartózkodó üstököst mutatja viszonylag szegényes csillagmező előtt. A hatodik és egyben utolsó kép 2012. május 10-én készült, amikor is az egyre távolodó és halványodó üstökös a Hiúz csillagképben található NGC 2683 galaxissal alkotott szép párost. Mindegyik kép Zsámbékon készült SkyWatcher 200/1000 Newton-távcsővel és  Canon EOS 400D fényképezőgéppel.