Hajszálvékony Vénusz-sarló

A ragyogó Vénusz megfigyelése a nappali égen nem lehetetlen, de nem is nagyon közismert, hogy a legfényesebb bolygó fényes nappal is elérhető távcsöves célpont.

Balázs Gábor, Budapest-Svábhegy

A Vénusz január 8-ai Nappal való alsó együttállása előtt, január 7-én, a Svábhegyi Csillagvizsgáló 30 cm-es távcsövével figyeltük meg a hajszálvékony Vénusz-sarlót a nappali égen. A derült, de nyugtalan égen a távcsőben szemlélve is impozáns látványt nyújtott a 0,4%-os megvilágítottságú bolygó. Már csak azért is különleges volt, mert első alkalommal láthattam nappali égen Vénusz sarlót, illetve első alkalommal készíthettem el személyesen a képhez szükséges videóanyagot az ország legnagyobb lencsés távcsövével. Az élőkép is érdekes volt, időnként a sarló túlnyúló szarvait is láthattuk. Az elkészült videókból többféle feldolgozásban készítettem képeket. Hogy a túlnyúló szarvak is láthatóak legyenek, készítettem egy túlexponált fotót is. A kompozitkép a legjobb képtől a nyers képen át a végleges három képig foglalja össze a feldolgozás folyamatát.

Adatok:
Távcső: 300/4500 Zeiss-Heyde lencsés távcső
Kamera: ZWO ASI 178 MC
Exif: 15000 képkocka legjobb 5%-a