Virtuális obszervatórium a Microsofttól

A Microsoft Research május 13-án elindította az ingyenesen elérhető WorldWide Telescope szolgáltatást. E több éve fejlesztett program segítségével a felhasználók számos földi és Föld körül keringő teleszkóp összesen több mint 12 terabájtnyi képi adatait felhasználva interaktívan böngészhetik a Világegyetemet.

Taygeta a Fiastyúkban: amit egy csillagról tudni lehet.

Curtis Wong, a Microsoft Research Next Media csoport vezetője e „távcső"
megalkotásával gyerekkori álmát valósította meg: a korábban csak szakemberek számára hozzáférhető információk immáron a nagyközönség számára is elérhetők informatív, könnyen kezelhető formában. A célok között szerepel a gyermekek oktatásának támogatása és a tudományos érdeklődés kielégítése egyaránt.

Sétáljunk a Mars felszínén!

Az alkalmazásban ezeket több funkció valósítja meg. Egyrészt csillagászok, oktatók és ismeretterjesztők hanggal és képekkel illusztrált bemutató programokat hozhatnak létre, amivel egy-egy terület érdekességei feldolgozhatók. Másrészt a program intuitív kezelőfelületű, és a közösségi tevékenységek támogatása is szerepet kapott. A WWT szolgáltatásai között szerepel külső információforrások belinkelése is: például egy galaxisra nagyítva megjelenik a Wikipédiára, az Astronomy magazinra és a NASA Astrophysical Data Systems adatbázisára mutató hivatkozás is, s így elérhetőek a publikált tudományos eredmények az adott, vagy a környező objektumokról. A program használata bárki számára percek alatt elsajátítható.

A Helix-köd az egyik legközelebbi planetáris köd.

Maga az alkalmazás a http://www.worldwidetelescope.org webcímről letölthető és