Budai Csillagnéző Túrák

Senki ne nevessen ki minket, hogy Budapest környékén szervezünk csillagnéző túrákat! Köztudott, hogy a fényszennyezés miatt itt a legrosszabb az égbolt minősége. Úgy gondoljuk, pont ezért van értelme a programnak, mert meg tudjuk mutatni, hogy a városi világítás mennyire tönkreteszi az égbolt látványát. Ha egy kicsit távolabb megyünk a várostól, sokkal szebben látszanak a csillagok. Minél távolabb, annál szebben.

Csillagnéző sétáinkra nagy az érdeklődés. 2009 óta több mint 60 ilyet szerveztünk, hogy az emberekhez kicsit közelebb hozzuk a csillagászatot. Amikor derült az idő, megmutatjuk az égbolt szépségét, mesélünk a csillagképekhez fűződő legendákról. Szoktunk távcsövet is magunkkal vinni, hogy megnézhessük a Holdat, a bolygókat. Borult idő esetén sem unatkozunk, sétálunk egyet a természetben. Minden túrán felkeresünk valamilyen további látnivalót is: szép sziklát, vízesést, kilátót, emlékhelyet, stb. Természetesen beszélgetünk a csillagászatról, és csillagászati kvízkérdésekkel motiváljuk túratársainkat.

A Budai Csillagnéző Túrák továbbra is havi rendszerességgel folytatódnak. Februári túránkon a Merzse-mocsár tanösvényt keressük fel – kivételesen a pesti oldalon. A  terület védett, Budapest közigazgatási határain belül az egyik legháborítatlanabb vizes élőhely. A XVII. kerületben, a Liszt Ferenc repülőtér közelében található. A tanösvény hossza kb. 6 km. Van egy kilátó is, ahonnan rálátni a mocsár belső vidékére, innen tanulmányozható a terület madárvilága. A környék teljesen sík, olyan a hangulata, mint a Kiskunságnak.
Találkozó: 2018. február 25-én (vasárnap) 15.10-kor a XVII. kerületben Rákoskert vasútállomáson (a Bp. Keletiből 14.50-kor induló Sülysáp felé közlekedő vonatnál). A túra hossza kb. 8 km, szintemelkedés nincs.
Hagyományainknak megfelelően itt is lesz csillagászati kvíz.

Aki csatlakozni szeretne hozzánk, keresse fel a Facebookon a Budai Csillagnéző Túrák csoportot!

Minden érdeklődőt szeretettel vár a túravezető: Kerényi Lilla