Az Interstellar után szabadon

Az Európai Déli Obszervatórium (ESO) chilei La Silla obszervatóriuma akaratlanul is minden irányból rendkívül fotogén. Természetesen a szokatlan és kreatív nézőpontokból nézve is, mint ezen a felvételen!
Ezt a különleges panorámafelvételt az ESO Fotósnagykövete, Petr Horálek készítette. „Kíváncsi voltam, hogy meg tudom-e örökíteni a Világegyetem titokzatos színeit speciális felszerelés nélkül is.” – magyarázta, hozzátéve, hogy a fényképhez az ihletet Christopher Nolan Csillagok között (Interstellar) című filmjének egy posztere adta. „La Sillán tényleg a csillagok között érezheted magad, és ezt az érzést meg is tudod örökíteni!” Petr kétségkívül sikerrel járt a Világegyetem szépségének képi megragadásában.

Petr Horálek lenyűgöző panorámafelvétele az ESO chilei La Silla obszervatórium fölött nyújtózó Tejútról. Forrás: ESO/Petr Horálek.
A Tejút fenséges sávja átöleli az égboltot, hidat képezve La Silla két lakója, a 3,6 méteres ESO távcső (balra), és a Svéd—ESO szubmilliméteres távcső (Swedish-ESO Submillimetre Telescope, jobbra) között. A két közeli galaxis, a Nagy- és Kis-Magellán-felhők kettőse is megfigyelhető, a Tejút sávja fölött lebegve a felvétel jobb felső részében. A fotó közepén szétfolyó fényes vörös folt a Gum 12 jelű csodálatos köd. A fénykép bal alsó részében ragyogó különösen fényes pont pedig a Jupiter bolygó.