Meteor csillagászati évkönyv 2019

December elején jelent meg a Magyar Csillagászati Egyesület évkönyve sok-sok előrejelzéssel, érdekes ismeretterjesztő cikkel. 2019-es jelenségek, előrejelzések, évfordulók, továbbá cikkek, beszámolók a hazai csillagászati intézmények munkájáról.

Akik a Polaris Csillagvizsgálóban személyesen rendezik tagdíjukat, az évkönyvet is átvehetik az esti nyitva tartások időszakában (kedd, csütörtök, szombat 18-22 óra). A Polaris utolsó idei nyitva tartása december 20-án lesz. A kötet kapható a Budapesti Távcső Centrumban és a Makszutov távcsőboltban, továbbá bekerült a könyvterjesztő hálózatba (elsősorban a Libri boltjaiban keressék az érdeklődők). A kötet ára 3500 Ft.

A címlapon: a Las Campanas Obszervatórium egyik kupolája a déli Tejúttal és a Nagy Magellán-felhővel (Jurij Beleckij felvétele).

Kalendárium

Nap- és holdkelte, bolygók láthatósága, üstökösök, meteorrajok jelentkezése. Bolygó- és Hold-észlelési ajánlatok, a mélyég-objektumok, együttállások, fogyatkozások és még egy sor érdekesség a közel 200 oldalas Kalendárium-részben.

Cikkek

Zsoldos Endre: 100 éves a Nemzetközi Csillagászati Unió
Maria Lugaro – Kereszturi Ákos: Elemkeletkezés a csillagokban
Szabó Róbert: Az OGLE égboltfelmérés 25 éve

Beszámolók

A Magyar Csillagászati Egyesület 2017. évi tevékenysége (Mizser Attila)
Az MTA CSFK Csillagászati Intézetének tevékenysége 2017-ben (Szabó Róbert, Kiss L. László)
Az ELTE Csillagászati Tanszékének működése 2017-ben (Petrovay Kristóf)
Az SZTE szegedi és bajai csillagászati tevékenysége 2017-ben (Szatmáry Károly, Hegedüs Tibor)
Az ELTE Gothard Asztrofizikai Obszervatórium Multidiszciplináris Kutatóközpont 2017. évi tevékenységéről (Szabó M. Gyula)

A tagságukat 2019-re megújító MCSE-tagok, illetve az MCSE-be újonnan belépők az évkönyvet illetményként kapják. A tagdíj összege 2019-re 8000 Ft (illetménykiadványaink: Meteor csillagászati évkönyv 2019 és a Meteor c. egyesületi lap 2019-as számai). A tagdíjak befizethetők személyesen, a Polaris Csillagvizsgálóban is, az esti nyitva tartások időszakában, illetve banki átutalással, a teljes név és cím feltüntetésével: Magyar Csillagászati Egyesület, 62900177-16700448.

Az évkönyv idei postázása december 14-én lesz, annak érdekében, hogy karácsonyig megkapják a kiadványt tagjaink és barátaink. A feladáskor a december 10-ig beérkezett befizetéseket tudjuk figyelembe venni. A következő postázás 2019. január 10-én esedékes.