Alfa Holdbázis: induljon a játék!

A NASA kiemelt céljának tekinti, hogy a fiatal korosztály tagjait, valamint a természettudományok iránt kevésbé fogékony embertársainkat is megismertesse az Univerzum szépségeivel, valamint a csillagászat és az űrkutatás fontosságával. Az űrkutatási hivatal munkatársainak legújabb, ilyen irányú fejlesztése egy interneten keresztül, a világ bármely pontján azonos időben rákapcsolódó felhasználókkal együtt játszható (szakszóval: online multiplayer) számítógépes játék, mely az Alfa Holdbázis (Moonbase Alpha) nevet viseli.

A játék során a résztvevők az első (egyelõre fikcionális) holdbázis legénységének tagjaiként vehetnek részt egy küldetésen, melynek célja egy meteoritbecsapódás által előidézett vészhelyzet megfelelő kezelése. A valóságérzet növelése érdekében alig fél óra áll rendelkezésre, hogy a legénység kijavítsa a műszaki károkat és visszaállítsa a létfenntartó rendszer működését. A játék során a csapat tagjai gyakorolhatják az angol nyelvű kommunikációt, és meg kell tanulniuk a különbözõ segédeszközök használatát (távvezérlésű robotok irányítása, szerszámok kezelése). A játék minőségét tovább emelik az igényes grafikai megoldások és az élethű holdi körülmények (kisebb gravitáció, holdpor, fényviszonyok).

Ízelítő a NASA új, online, Alfa Holdbázis (Moonbase Alpha) nevű számítógépes játékából (forrás: www.moonbasealphagame.com).

A játék NASA-oldalán körültekintõen összeválogatott információkat is találhatunk égi kísérőnkről, valamint az emberes űrkutatás történetéről és távlati céljairól; a www.moonbasealphagame.com oldalon pedig további ízelítőül szolgáló képek és videók is megtekinthetőek.

Forrás: NASA Moonbase Alpha oldal