Impresszum – felhasználási feltételek

Csillagászati portálunk célja, hogy a csillagászat iránt érdeklődők számára szakmailag hiteles módon számoljon be az asztronómia világának legfrissebb eredményeiről. Szerkesztőségünk a hazai csillagászati szaktudomány és ismeretterjesztés képviselőiből áll, akik a világ legnagyobb csillagvizsgálóinak sajtóközleményeit, a tudományos szakfolyóiratok cikkeit nemcsak lefordítják, de az olvasó számára értelmezik, magyarázzák is azokat.

Szerkesztőség (2019-2020)

Főszerkesztő Kiss László, az MTA rendes tagja, fizikus-csillagász, a Csillagászati és Földtudományi Kutatóközpont főigazgatója
Főszerkesztő-helyettes Mizser Attila, a Magyar Csillagászati Egyesület főtitkára, a Meteor folyóirat főszerkesztője
Szaklektorok
Dr. Szabados László, az MTA doktora, csillagász, a CSFK Konkoly Thege Miklós Csillagászati Intézet professor emeritusa
Dr. Székely Péter, csillagász, egyetemi docens, SZTE Kísérleti Fizikai Tanszék, Szegedi Csillagvizsgáló
Rendszeres szerzőink Dr. Derekas Aliz,  csillagász, ELTE Gothard Asztrofizikai Obszervatórium
Dr. Kovács József, csillagász, ELTE Gothard Asztrofizikai Obszervatórium
Pál Bernadett, csillagász, CSFK KTM Csillagászati Intézet
Sódor Ádám, csillagász, CSFK KTM Csillagászati Intézet
Dr. Szalai Tamás, csillagász, SZTE Optikai és Kvantumelektronikai Tanszék
Dr. Székely Péter, csillagász, egyetemi docens, SZTE Kísérleti Fizikai Tanszék
Újhelyi Borbála, CSFK KTM Csillagászati Intézet
Dr. Tóth Imre, csillagász, CSFK KTM Csillagászati Intézet
További szerzők Frey Sándor, csillagász, CSFK KTM Csillagászati Intézet
Gabányi Krisztina, csillagász, CSFK KTM Csillagászati Intézet és ELTE Fizikai Intézet
Haris András, CSFK KTM Csillagászati Intézet
Marton Gábor, csillagász, CSFK KTM Csillagászati Intézet
Molnár László, csillagász, CSFK KTM Csillagászati Intézet
Vida Krisztián, csillagász, CSFK KTM Csillagászati Intézet

Rovatok

A hét csillagászati képe

Rovatvezető Mizser Attila

Csillagászattörténet

Rovatvezető: Rezsabek Nándor
Szerkesztőbizottság: Farkas Gábor Farkas, Maróti Tamás, Mizser Attila, Keszthelyi Sándor, Rezsabek Nándor, Zsoldos Endre
Tartalomszerkesztők: Ronecz Tamás, Rosenberg Róbert

Az oldalt a Magyar Csillagászati Egyesület, a Polaris Csillagvizsgáló és a CSFK Konkoly Thege Miklós Csillagászati Intézet üzemelteti.

Háttérkép: Szív-köd (Éder Iván)

Felhasználási feltételek

A portálon megjelenő cikkek a forrás megjelölésével az alábbi feltételek szerint használhatók fel.

• Anyagaink nem kereskedelmi célra ingyenesen felhasználhatók (pl. oktatás, nonprofit tevékenység).
  • Anyagaink üzleti célú átvétele, felhasználása csak a főszerkesztő jóváhagyása mellett történhet.

A forrás megjelölése online formában általános hivatkozás esetén a címoldalra, konkrét cikkre vagy híradásra való hivatkozás esetén az adott hír aloldalára mutató linkkel lehetséges. A link vagy a cikk szövegében ekkor az alábbiak valamelyikének feltüntetése szükséges: „Csillagászat.hu – Magyar Csillagászati Egyesület”, vagy „A Magyar Csillagászati Egyesület hírportálja”. Forrás megjelölése nyomtatott sajtóban, televízióban, rádióban: „A Magyar Csillagászati Egyesület hírportálja”, vagy: „Csillagászat.hu”.

Adatvédelem

Oldalunk elkészítésekor törekedtünk felhasználóink adatainak biztonságára, ezt rögzíti adatvédelmi nyilatkozatunk.

Hirdetések

Portálunkon mód van hirdetések elhelyezésére. A hirdetési árakkal és feltételekkel kapcsolatban a Magyar Csillagászati Egyesület címén lehet érdeklődni. A hirdetések tartalmáért szerkesztőségünk nem vállal felelősséget.