Sötét köd a Cepheusban

Az amerikai csillagász, Edward E. Barnard (1857-1923) egyike volt minden idők legjelentősebb észlelőcsillagászainak. Több mint egy évszázaddal katalogizálta az égbolton észlelhető sötét ködöket, melyek közül most a 150-es sorszámúról készült felvétel lett a hét képe.

Hődör Gábor, Tarján

A Meteor 2021 távcsöves találkozón, Tarjánban mindig igyekszem olyan fotótémát választani, ami igényli a több estés fotongyűjtést. Ezért esett a választásom a Cepheusban található Barnard 150-re. Ezt a sötétködöt a jellegzetes alakja miatt Csikóhal-ködként is emlegetik. A tarjáni ég most is remek volt, csak kisebb fátyolfelhők voltak az égen, de szerencsére mindig elkerülték az égbolt azon részét, amerre épp fotóztam. A felszerelés jól vizsgázott, szép számú nyers kép gyűlt össze péntek és szombat este. Amíg a távcső gyűjtötte a fotonokat, addig számtalan Perseida hullócsillag fénylett fel a fejünk felett, az észlelők legnagyobb örömére.

A hét képe egy 200/800-as Newton távcsővel készült, átalakított Canon 1100D-vel, AZ-EQ6 mechanikán, összesen 162 db 3 perces nyers kép felhasználásával.