Halló, itt Namíbia!

A nyári Tejút csodálatos látvány itthonról sötét, vidéki, holdtalan éjszakákon. Még csodálatosabb messze délről, ahonnan a Tejút legfényesebb részei nem a horizont fölött, hanem a zenitben látszanak. Helyszíni tudósítás Namíbiából.

Sári Pál, Namíbia

Bakos Gáspárral dolgozni jöttünk Namíbiába rendbetenni a namíbiai HATSouth távcsöveket. Két évvel ezelőttre terveztük a látogatást, de nem tudtunk jönni a világjárvány miatt. Csillagász körökben közhely, hogy milyen csodálatos innen az ég, nem véletlenül látogatnak el sokan Namíbiába hosszabb-rövidebb időszakra észlelni, fotózni.

A Tejút legfényesebb vidéke Namíbiából, Sári Pál felvételén. A jobbra fent látható fényes csillag az Antares, a Skorpió csillagkép alfája.

Különösen szép látvány innen a Tejút, amelyről – jobb híján – mobiltelefonnal készítettem most egy „gyorsképet”, különösebb feldolgozás nélkül. A felvétel a Tsondab Valley Lodge mellett készült. A függőágyam zsákjában találtam vékony gumírozott zsinórt és azzal kötöztem fel a telefonomat a Lightrackre. Nem volt könnyű beállítani, mert az érintőképernyő oldalán kellett rögzíteni, és sokszor elállítódott. A telefon típusa: Huawei P30 ELE-L29. A beállítások: ISO 3200, 30 s, autoWB.

Tábori információk: https://www.mcse.hu