Aktív napfoltcsoport

Június 4-én a NOAA 960-as számú napfoltcsoport fölött látványos felfényesedést sikerült megörökíteni a szenci csillagvizsgálóból.Molnár Krisztián, Szenc

A szlovákia Szencen nemrégiben alakult meg a Solar Csillagászati Egyesület, melynek legfontosabb tevékenysége a Nap jelenségeinek megfigyelése. A lelkes fiatalokból álló egyesület máris egy sor látványos felvétellel jelentkezett: észleléseikhez egy Coronado gyártmányú PST-t (Personal Solar Telescope) használnak. A H-alfában készített fotók szépen mutatják központi égitestünk különféle jelenségeit, melyekről animációkat is készítenek a Solar tagjai.

2007w31_nagyJúnius 4-én a NOAA 960-as számú napfoltcsoport fölött látványos kitörést örökített meg Molnár Krisztián egy 40/400-as PST-vel és digitális fényképezőgéppel. Az M9-es erősségű fler június 4-én 5:13 UT-kor érte el legnagyobb intenzitását.

A szenci amatőrök Nap-észlelési tevékenységéről az augusztus 9-12. között megtartandó tarjáni Meteor ’07 Távcsöves Találkozón is hallhatnak az érdeklődők.